Alles valt op zijn plek tijdens de GAMMA RACING DAY(S)

Capelle aan den IJssel (Nederland) GAMMA Racing Day(s): WAT EEN WEEKEND! Na het DTM weekend was het nu tijd voor het GAMMA weekend. Een weekend wat normaal bekend staat als één van de áller drukst bezochte race weekenden van het jaar. Dit jaar is alles anders, COVID-19 heeft het bezoekersaantal terug gebracht naar 10.000. De fun is er gelukkig niet minder om geworden, de resultaten al helemaal niet! Nog een leuke binnenkomer voor deze keer: de spontane deelname aan de Duitse AUDI SPORT Seyffarth R8 LMS CUP! 

Zie hier het artikel over de AUDI SPORT R8 CUP

https://www.graperautomotiveracing.nl/2020/10/05/fantastisch-debu…udi-sport-r8-cup

Training en kwalificatie op vrijdag

De vrijdag begon zoals elke andere. 2x trainen en 1x kwalificeren. De eerste training nam Zumbrink volledig voor zijn rekening. De baan was nat van de regen in de nacht. Meters maken in de regen was lekker, maar met de weet dat het droog zou zijn dit weekend wel een beetje zonde. Een fatsoenlijke training heeft Zumbrink niet kunnen rijden. Training 2 was wel veelbelovend. Zumbrink heeft in deze training nog wat rondes gedaan waarna Gräper hem volmaakte. Een prima 4e tijd binnen enkele tienden van de kop gaven een vertrouwd gevoel. 

Einde van de Middag stond de kwalificatie op de planning. Met vertrouwen heeft Gräper de training aangevangen. Na 2 ronden dreigt het stevig mis te gaan… Bij het aanremmen van de Bult met ca 188 km/h gaat het rempedaal naar de bodem, maar de auto remt niet! Een gescheurde koppeling van de linker remslang zorgt voor lekkage in het remsysteem en de remmen weigeren dienst!  Een stevig schrik moment maar een rustige manouvre zorgt ervoor dat Gräper schadevrij richting de pitstraat kan rijden. Het team van Ferry Monster Autosport reageert adequaat en repareert binnen 5 minuten de remslang. Gräper kan zijn kwalificatie vervolgen. Helaas zat de schrik er stevig in en 100% vertrouwen in de remmen was er even niet. Resultaat P4, het lijkt wel een vast patroon te worden. We weten in ieder geval wel dat het niet héél veel uit zal maken voor een 1-uurs race.

Race 1 zaterdag

Op zaterdag stond race 1 op de agenda. Gräper nam deze race de openings-stint voor zijn rekening. Het bleek een rommelige start, door het verkeerd positioneren werd Gräper aan de buitenkant gedrukt en kon hij zijn plek niet behouden. Een terugval naar P6 in bocht 1 bleek erg teleurstellend, maar Gräper gaf de hoop niet op. Standvastig en gemotiveerd eiste hij zijn plekken weer op. Uitkomen bocht 6 reed hij weer terug op P4. Het werd een zwaar gevecht met de oranje BMW van Marcel van der Maat. Duwen en trekken bracht uiteindelijk mogelijkheid tot inhalen, al heeft het wel een hoop tijd gekost. Gelukkig voor Gräper niet voor lange duur. De Safetycar kwam op de baan vanwege 2 incidenten op de baan. Het veld lag weer op elkaar. Bij de herstart achter de Safetycar lette Gräper goed op. De auto’s voor hem waren aan het stoeien voor de Safetycar lijn (daarvoor mag je niet inhalen) en met een aanloopje verschalkte hij zo 2 posities waardoor hij uitkomen bocht 1 weer op de 2e positie lag! Fantastische manoeuvre die uitzicht bood op een podium positie!  Na de pitstop met Zumbrink achter het stuur leek alles te kloppen. Zumbrink had het tempo te pakken en bleef mooi in ritme om de race op P2 uit te rijden. Terwijl Zumbrink onderweg was zat Gräper inmiddels al in de R8 klaar om zijn eerste race aan te vangen. Benieuwd hoe dat is verlopen? Zie hier de link: https://www.graperautomotiveracing.nl/2020/10/05/fantastisch-debu…udi-sport-r8-cup

Race 2 zondag

Zondag was dan eindelijk “de” Gamma Racing Day. Een evenement wat elk jaar zomaar 80.000 man publiek genereerde was het ditmaal niet. 10.000 man publiek wel! Zumbrink nam deze race het stuur als eerste in handen. Een geweldige start zorgde voor  een sterke 2e plaats na de 1e bocht. Zumbrink had direct ritme en kon samen met de BMW van Arendsen een gat slaan ten opzichte van de rest van het veld. Onbedreigd brengt Zumbrink de auto binnen op P2. Gräper neemt het stuur over en rijdt uit vanaf de 2e plek. Op weg naar de oranje BMW van Marcel van der Maat ziet Gräper de BMW spinnen en achterstevoren staan. Direct haalt Gräper de BMW in en is de 1e positie overgenomen. Wederom onbedreigd heeft Gräper enkel de taak om tempo te houden en de race uit te rijden. En jawel, daar is dan eindelijk de winst voor de Cupra met startnummer 250! 

Conclusie van het raceweekend

Wederom weer enorm genoten van de progressie die we als team hebben gemaakt. Het was duidelijk dat we de snelheid hadden tijdens het voorgaande weekend. De energie die er in is gestoken om de snelheid te vinden is nu eindelijk verzilverd en met een heel sterk gevoel gaan we dan ook richting Zandvoort aanstaand weekend! Helaas wegens de verscherpingen van de regels zijn er dit weekend geen bezoekers toegestaan. We kijken er daarom ook naar uit over 4 weken in Assen om wél weer toeschouwers te mogen ontvangen tijdens de welbekende Finaleraces op Assen! 

 

SPONSOREN VOOR DIT WEEKEND

Wij danken onze sponsoren voor dit raceweekend: 

VDR Gevelreiniging – www.gevelreiniging.nl

‘T Goeiehuys Vastgoed – www.goeiehuys.nl

2-ROCK

Dealer Krediet & Leasing – www.dealerkrediet.nl

Gräper Automotive – www.graperautomotive.nl

Autobedrijf Tijmons – www.tijmons.nl

Ferry Monster Autosport – www.ferrymonsterautosport.nl

 

BEKIJK HIER DE AFLEVERING  VAN DIT RACEWEEKEND op RTL7! 

Ben jij geïnteresseerd om te investeren in jouw relaties? Laat het ons weten en dan maken we daar samen een mooi plan voor! Het is laagdrempelig en zéér vermakelijk!

Wij kijken uit naar een geweldig race weekend op het TT-circuit te Assen! 

info@graperautomotiveracing.nl

+31(0)6-29449565

 

Succesvol weekend op DTM Assen!
VORIG BERICHT
Fantastisch debuut in de AUDI SPORT R8 CUP
VOLGEND BERICHT

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *